a-PRO-szentek

a pannonhalmi bencés gimnáziumban

Rekollekció

2015. december 18. 14:43 - görgő

A Pannonhalmi Bencés Gimnázium nyolcadik osztályos tanulói a szeptemberi beköltözés után egy héttel, az első hétvégén mindig elmennek rekollekcióra. A rekollekció olyan néhány nap, melyben a diákok megpróbálnak csöndben, nyugalomban maradni, és egy kicsit is elsajátítani a Bencés szellemiségből. Az idei nyolcadik osztály - azaz mi - a Tihanyi Apátságba mentek eltölteni ezt a néhány napot.

Az utazásunk szombat reggel kezdődött, mikor a Pannonhalmi Főapátságból, a hegy tetejéről lebattyogtunk a falu aljára, a vasútállomáshoz. Az út felén vonattal zötyögtünk, majd váltottunk buszra, végül megérkeztünk Tihanyba. Tíz óra lehetett. Rögtön elszállásoltak minket a vendégházban, négy, és hat fős szobákban. A szobákat mi osztottuk be. Berendezkedtünk, majd felkísértek minket a kolostor egyik elhagyatott zugába, ahol arról beszélgettünk ki mit vár ettől az évtől. Mikor ezt befejeztük már jóval elmúlt ebédidő, és mindenki farkas éhes volt. Így hát lekísértek minket az étterembe, ahol mindenki jóízűen megebédelt. Ezután egy óra pihenő, majd egy óra szabadidő következett. Szabadidőben mindenki végigjárta az város összes fagyizóját. Délután átsétáltunk egy közeli, a város szélén álló templomhoz, ahol osztály bencésünk tartott rövid misét. Majd visszasétáltunk az Apátságba, hogy megvacsorázzunk. Ezután előkészülődtünk a lefekvéshez, fogat mostunk, megfürödtünk, átöltöztünk. De lefekvés előtt még megnéztünk egy filmet, a címe Nebraska volt, a fél osztály élvezte, a másik felének annyira nem tetszett. Ezután lefeküdtünk, mindenki elégedetten. Ez volt szombat. Másnap, vasárnap a napot egy misével kezdtük a Tihanyi Apátságban, aztán átrágtuk magunkat egy kiállításon, összepakoltunk, megebédeltünk. Ebédre pizzát rendeltünk, és osztály bencésünk által készített, úgynevezett bencés limonádét ittunk. A visszautat is vonattal, és busszal tettük meg. Felbattyogtunk oda ahonnan jöttünk, a hegy tetejére. (Barcza Zsigmond)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.